سرویس چوب عروس
سرویس چوب عروس

امروزه خرید سرویس خواب به یکی از موارد ضروری زندگی، به‌ خصوص برای زوج‌های جوان تبدیل شده است. سرویس خواب علاوه بر ایجاد زیبایی در اتاق ‌خواب، اسباب راحتی را فراهم می‌ کند. انواع سرویس چوب با جنس‌های مختلف طراحی و تولید می‌شوند. از گذشته تاکنون سرویس چوب یکی از پرطرفدارترین سرویس‌های خواب است. تختخواب، کمد و کنسول ساخته شده از چوب هیچ ‌وقت زیبایی خود را از دست نمی‌دهند و به‌ندرت شکسته و خراب می‌شوند.

پیداکردن سرویس چوب جهیزیه باکیفیت بالا می‌تواند برای زوج‌های جوان چالش ‌برانگیز باشد. شما باید اندازه و نوع چارچوب تخت و سایر عوامل ضروری دیگر را بررسی کنید. خرید تخت و ست خواب همسان نیاز به صبر و دقت زیادی دارد. اگر تنها فاکتور زیبایی را در هنگام انتخاب سرویس چوب خود در نظر بگیرید، ممکن است در نهایت یک محصول با کیفیت پایین را تهیه کنید. در هنگام انتخاب سرویس خواب خود باید ویژگی‌ها و نکات خاصی را در نظر داشت. نوع چوبی که انتخاب می‌کنید، تعیین‌کننده کیفیت، بافت، میزان براق بودن چوب و طول عمر تخت شما خواهد بود. این نکات در نهایت منجر به صرفه‌جویی در زمان انتخاب و ماندگاری و دوام محصول نهایی در گذر زمان خواهد شد.

سرویس خواب شامل چه وسایلی خواهد بود؟

سرویس خواب علاوه بر تختخواب می‌تواند شامل چندین آیتم مختلف دیگر باشد. در ابتدا باید مشخص کنید که سرویس خوابی که تمایل به تهیه آن دارید از نوع سرویس چوب است یا از متریال‌های دیگر همچون ام ‌دی‌ اف. در سرویس چوب جهیزیه یا کودک از چندین محصول متنوع استفاده می‌کنند که می‌توان از پرکاربردترین آن‌ها به موارد زیر اشاره کرد:

شما می‌توانید سرویس چوب خود را از میان این آیتم‌ها انتخاب کنید. چون چیدمان اتاق ‌خواب شما را جذاب‌ تر و امکانات بیشتری را در اختیار شما قرار می‌دهند.

خواندن این مقاله:
انواع سرویس خواب + بررسی مزایا و معایب هرکدام

در انتخاب سرویس خواب به چه عواملی باید توجه کرد؟

سرویس خواب چوبی

شخصیت، سبک زندگی و علایق صاحب اتاق فاکتورهای مهمی هستند که باید هنگام انتخاب یک سرویس چوب جدید در نظر بگیرید. چه کسی از اتاق استفاده خواهد کرد؟ آیا سرویس خواب چوب برای یک کودک نوپا، یک نوجوان، یک بزرگسال یا یک تازه‌عروس و داماد تهیه می‌شود؟

تخت کودک نوپا با بزرگسالان تفاوت زیادی دارد. شما باید با خیال راحت و بدون نگرانی از سقوط، فرزندتان را در تختخواب بخوابانید؛ بنابراین انتخاب یک تخت چوبی با نرده‌های ایمنی که تا سطح زمین ادامه دارد، گزینه مطمئنی است. علاوه بر این، تشک استاندارد نیز باید متناسب با تختخواب تهیه شود.

هنگام طراحی اتاق یک نوجوان یا بزرگسال، تمرکز شما باید بیشتر به سبک زندگی، شخصیت آن‌ها باشد. می‌توانید از این عوامل برای انتخاب مناسب رنگ، تم، طرح و یک دکوراسیون جذاب برای دیزاین اتاق استفاده کنید. در این مورد، می‌توانید یک تختخواب سایبانی، تخت سورتمه‌ای یا یک ست کامل خواب چوبی را انتخاب کنید.

چه نوع سبکی برای سرویس خواب مناسب است؟

انتخاب سبک سرویس چوب به سلیقه و تمایلات شما بستگی دارد. شما می‌توانید بین سبک‌های سنتی و مدرن یکی را انتخاب کنید، زیرا هر کدام دارای شاخه‌های مختلفی هستند. اگر به‌عنوان یک زوج جوان به طراحی مدرن علاقه دارید، بهتر است سرویس چوب عروس خود را به‌ گونه‌ای انتخاب کنید که مجبور نباشید پس از چند سال، سرویس خواب خود را تعویض کنید. برخی از مدل‌های مدرن با گذشت زمان دیگر جذابیت سابق را نخواهند داشت. در نتیجه انتخاب طراحی‌های مینیمال و ساده همیشه جذابیت خود را با گذر زمان حفظ می‌کنند.

با این‌ حال، اگر به دنبال ظاهری کلاسیک هستید، سرویس چوب سنتی بهترین گزینه برای شما است. تخت‌های سلطنتی با انواع  قوس و انحنای خاص با کاغذ دیواری‌های گل‌ دار و سایر تزئینات یک ظاهر کلاسیک زیبا به اتاق‌ خواب شما می‌بخشد. امروزه، بسیاری از سرویس‌های خواب از ترکیب الگوهای سنتی و مدرن پیروی می‌کنند.

خواندن این مقاله:
پاف‌، زیبایی بخش دکوراسیون اتاق‌خواب و منزل شما

چه رنگی را برای سرویس خواب انتخاب کنیم؟

سرویس چوب مدرن

انتخاب رنگ سرویس خواب  اهمیت زیادی دارد. اتاق‌خواب مکانی است که بیشتر زمان استراحت خود را در آن می‌گذرانید؛ بنابراین اتاق باید فضایی باشد که آرامش را بعد از یک روز طولانی به‌خوبی به شما منتقل کند. رنگ سرویس چوب باید نشانی از سرزندگی و نشاط  باشد. ترکیب رنگ سرویس خواب با محیط اتاق می‌تواند تأثیر زیادی بر روحیه شما داشته باشد.

برای ایجاد یک محیطی زیبا رنگ سرویس چوب عروس خود را با بالش و پتوها، وسایل داخل اتاق، فرش، گلدان و قاب عکس‌ها هماهنگ و از رنگ‌های خنثی در کنار رنگ‌های شاد در طراحی اتاق خود استفاده کنید. برای انتخاب ترکیب درست رنگ‌ها می‌توانید از کاتالوگ‌های رنگ کمک بگیرید.

طراحان در دیزاین داخلی اتاق‌ خواب معمولاً ۶۰ درصد از رنگ‌های اصلی را برای دیوار و ۳۰ درصد از رنگ های خنثی و سرد  را برای وسایل بزرگ مثل سرویس خواب، و ۱۰ درصد از رنگ‌های تند وتیز برای وسایل کوچک دیگر استفاده می‌کنند. اگر از نور طبیعی در اتاق‌خواب محروم هستید می‌توانید برای ایجاد فضای سرزنده‌ تر از منابع نوری مصنوعی سفید یا رنگی بهره ببرید.

انواع تختخواب در سرویس چوب

مهم‌ترین وسیله در میان سرویس چوب جهیزیه، تختخواب است. تختخواب‌ها درمدل‌های مختلف ساخته می‌شوند. قبل از تهیه سرویس خواب باید نوع تختخوابی که متناسب با نیاز شما و فضای اتاق است را انتخاب کنید. از پرطرفدارترین نوع تختخواب‌ها در سرویس چوب می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تختخواب یک‌ نفره
  • تختخواب دونفره
  • تختخواب طبقه‌ ای
  • تختخواب متحرک
  • تختخواب بادی
  • تختخواب کاناپی
  • تختخواب سورتمه‌ ای
  • تختخواب کاناپه شو
  • تختخواب جک دار

چه سایز تختی را انتخاب کنیم؟

ابعاد مختلفی برای تولید تختخواب موجود در سرویس چوب وجود دارد. تخت یک ‌نفره دارای ابعاد ۹۰ سانتی‌متر در ۲۰۰ سانتی‌متر است. ابعاد تخت دونفره برابر ۱۴۰ سانتی‌متر  در ۲۰۰ سانتی‌متر است. این تخت برای افرادی که تمایل دارند تخت بزرگ ‌تری از تخت یک‌ نفره داشته باشند، نیز مناسب است. تخت کویین ابعاد بزرگ ‌تری از تخت دونفره دارد و طول و عرض آن برابر ۲۰۰ سانتی‌متر در ۱۶۰ سانتی‌متر است.

خواندن این مقاله:
گزارشی از سی و یکمین نمایشگاه بین المللی صنعت مبلمان تهران 1401

 

تختخواب کینگ بسیار راحت، بزرگ و برای اتاق ‌خواب ‌هایی با فضای زیاد مناسب هست. ابعاد این تخت ۱۸۰ سانتی‌متر در ۲۰۰ سانتی‌متر است. برای زوج‌هایی که تمایل دارند شب‌ها فرزند کوچک خود را در کنار خود داشته باشند، تخت سوپر کینگ گزینه مناسبی است.

نکات مفید در انتخاب سرویس چوب اتاق‌خواب

سرویس چوب مدرن
  1. در زمان تهیه سرویس چوب برای اتاق‌خواب خود حتماً به فروشندگان مطمئن مراجعه و اطمینان حاصل کنید که سرویس خواب تماماً از چوب اصل و باکیفیت ساخته شده باشد.
  2. دقت کنید که ساخت درها و کشوها به‌گونه‌ای باشد که به‌راحتی باز و بسته شوند و دارای اتصالات فلزی باکیفیت بالا باشند.
  3. ساختار ظاهری وسایل سرویس چوب را بررسی کنید تا دارای خراش، شکستگی و گوشه‌های تیز خطرناک نباشند.
  4. اطمینان حاصل کنید که یراق آلات و متریالی مانند ریل های کشو، لولا ها، درب های کمد و… که در سرویس خواب بکار رفته است، از جنس مرغوب باشند و به خوبی کار کنند.
  5. اتصالات پایه‌های وسایل سرویس خواب به‌خصوص تخت و میز آرایش و صندلی و… باید به‌درستی انجام شود تا تحمل وزن‌های بالا را داشته باشند.

شرکت آرنا با بیش از ۲ دهه تجربه و تخصص، یک مرکز معتبر تولید کننده انواع سرویس خواب بزرگسال و نوجوان می باشد. کلیه محصولات این شرکت دارای نشان استاندارد ملی ایران و همچنین ۲۴ ماه گارانتی رسمی شرکتی و ۱۲۰ ماه خدمات پس از فروش می باشد.

1 پاسخ

تعقیب

  1. […] و فلزی ساخته می‌شوند که سرویس خواب فلزی ارزان‌ترین و سرویس خواب چوبی گران‌ترین نوع محسوب می‌شوند. سرویس خواب‌های فلزی از […]

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *