نماد اعتماد الکترونیک یا اینماد چیست؟

 

وب سایت‌هایی که دارای نماد الکترونیک یا اینماد هستند، به معنای این است که تحت نظارت وب سایت‌های اعتماد وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار دارند. این نمادها به منظور ایجاد اعتماد و اطمینان در بین کاربران اینترنتی برای ارائه خدمات و فروش محصولات آنلاین ایجاد شده‌اند.

در واقع، نماد الکترونیک یا اینماد به معنای این است که وب سایت مورد نظر در زمینه حفاظت از اطلاعات شخصی کاربران، تضمین کیفیت محصولات و خدمات، احترام به حقوق مصرف‌کنندگان و رعایت قوانین و مقررات مربوط به فروش آنلاین عمل می‌کند.

به عنوان مثال، وب سایت‌های فروشگاهی، بانکی، خدماتی و… که دارای نماد الکترونیک هستند، به معنای این است که اطلاعات شما در این وب سایت‌ها به صورت امن و محرمانه تلقی و پردازش می‌شود. از آنجا که وجود نماد الکترونیک به معنای اعتماد وب سایت به کاربران است، بهتر است قبل از خرید محصول یا استفاده از خدمات وب سایت، مطمئن شوید که وب سایت مورد نظر دارای نماد الکترونیک است.

در کشور ما، مرکز توسعه تجارت الکترونیکی مسئول صدور نماد الکترونیک برای وب سایت‌های مختلف است. بهترین راه برای بررسی داشتن نماد الکترونیک، مراجعه به وب سایت  اینماد و جستجوی نام وب سایت مورد نظر در پایگاه داده آنهاست.

وب سایت شرکت آرنا نیز دارای نماد اعتماد الکترونیک یا اینماد می باشد. شما مشتریان عزیز می توانید با اطمینان خاطر، در وب سایت آرنا فعالیت و خرید کنید.