Curve-Modern-Platform-Bed
modern-bed

انتخاب یک تخت خواب ساده و شیک یک سرمایه‌گذاری مناسب از نظر مالی و همچنین در ظاهر اتاق‌خواب و حتی روحیه شما خواهد بود. انتخاب یک سرویس خواب که هم طراحی جذاب و راحتی دارد و هم خوش‌ساخت است، تا سال‌ها نیاز شما از خرید دوباره تخت را برطرف می‌کند. اولین قدم در انتخاب سرویس خواب مناسب این است که تصمیم بگیرید که می‌خواهید تخت خود را از کدام مدل‌های ساده، مینیمال، سلطنتی و مدرن انتخاب کنید. با انتخاب هرکدام از این گزینه‌ها می‌توانید به‌راحتی استایل تخت خواب دلخواه خود را تعیین نمایید. در کنار سبک باید اندازه اتاق، ویژگی معماری اتاق و نیازها و انتظارات خود را نیز از سرویس خواب در نظر بگیرید.

 

مدل‌های متنوعی از تخت خواب وجود دارند؛ اما امروزه بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند اتاق خود را با یک سرویس خواب ساده و شیک دیزاین کنند. طراحی مینیمالیستی یا ساده‌گرایی به معنی استفاده از اکسسوری و وسایل ساده اما درعین‌حال شیک، با رنگ روشن و خنثی در چیدمان اتاق‌خواب است. سبک پرطرفدار مینیمال، زیبایی و آرامش خاصی به فضای اتاق‌خواب شما خواهد داد.

برای انتخاب تخت خواب به ابعاد اتاق و تخت توجه کنید

یک تخت خواب ساده و شیک نباید بیش‌ازحد، فضای آزاد اتاق را اشغال کند و مانع رفت‌وآمد و فعالیت شما شود. بهتر است قبل از خرید محصول، ابعاد اتاق را در نظر بگیرید و سپس به دنبال فضاهایی باشید که تخت به‌خوبی در آن قسمت قرار می‌گیرد. برخی از اتاق‌ها، دارای گوشه‌های بلااستفاده‌ای هستند که نمی‌توان برای قرار دادن تخت از آن‌ها استفاده کرد. بهتر است برای بهره‌گیری بهتر از محیط پیرامون خود سرویس خوابی را انتخاب کنید که دارای کمد یا کنسول هم‌اندازه با قسمت‌های پرت اتاق باشد.  

تخت ساده چه ابعادی دارد؟

تخت خواب دو نفره

در کنار ابعاد اتاق باید به طراحی سرویس خواب ساده و شیک نیز توجه نمایید. ابعاد تخت، باید مطابق با استاندارهای جهانی باشد. انتخاب یک تخت بسیار کوچک ممکن است فضای اتاق شما را حفظ کند؛ اما درعین‌حال خواب راحتی برای شما فراهم نخواهد کرد. از طرفی یک تخت خواب ساده و شیک باید به‌اندازه‌ای باشد که فضای موردنیاز اتاق برای قرار دادن وسایل دیگر ازجمله میز توالت یا کمدها را اشغال نکند.

خواندن این مقاله:
تخت خواب کودک، انتخاب بهترین گزینه برای کودک شما

تخت یک سرویس خواب ساده و شیک می‌تواند سایز مختلفی داشته باشید. به‌طورکلی، ابعاد استاندارد در تخت ساده یک ‌نفره، ۲۰۰ سانتی‌متر در ۹۰ سانتی‌متر با ارتفاع ۳۵ سانتی‌متر است. تخت‌‌های یک و نیم نفره نیز دارای اندازه استاندارد ۱۴۰ × ۲۰۰ سانتی‌متر هستند. یک تخت خواب ساده و شیک دونفره معمولاً دارای ۲۰۰ سانتی‌متر طول با ۱۶۰ یا ۱۸۰ سانتی‌متر عرض است. اگر به دنبال تختخواب‌های بسیار بزرگ هستید، بهتر است مدل‌های سوپر کینگ را نیز موردبررسی قرار دهید.

تخت خواب ساده و شیک خود را به‌گونه‌ای انتخاب کنید که اگر زمانی قصد قرار دادن سرویس خواب نوزاد در کنار تخت را داشتید، دچار کمبود فضای آزاد در اتاق نشوید. خرید تخت خواب مینیمال در چنین شرایطی گزینه بسیار ایده‌آلی است. اندازه استاندارد تخت در سرویس خواب نوزاد و کودکان برابر ۱۴۰ سانتی‌متر طول و ۶۰ سانتی‌متر عرض با ارتفاعی ۳۵ سانتی‌متری از سطح زمین است.

بهترین ارتفاع برای تخت خواب ساده و شیک چقدر است؟

سرویس خواب ساده و شیک شامل ظریف‌کاری‌ها و ریزه‌کاری‌های بسیاری است. این ویژگی‌های به‌ظاهر کم‌اهمیت درنهایت سبب خواب راحت و آسودگی بدن شما خواهند شد. ارتفاع تخت، یکی از ویژگی‌های مهمی است که ممکن است برخی از خریداران از آن غافل شوند. درواقع ارتفاع تخت، تأثیر زیادی در راحت نشستن و برخاستن شما از روی آن دارد. ارتفاع کم یک تخت خواب با گذر زمان سبب درد در زانوها خواهد شد. از طرفی ارتفاع زیاد تخت نیز برای خانواده‌هایی که دارای فرزندان کوچک هستند ممکن است خطرآفرین باشد. به‌طورکلی، ارتفاع یک تخت خواب ساده و شیک باید به‌گونه‌ای باشد که بتوان به‌راحتی کف زیر آن را تمیز کرد. این مقدار ارتفاع به گردش هوا در زیر تخت نیز کمک می‌کند و مانع از رشد باکتری‌ها خواهد شد.

خواندن این مقاله:
دنیای خواب و آرزوها با طراحی دکوراسیون اتاق خواب کودک

در هنگام انتخاب تخت به ویژگی‌های فردی خود توجه کنید

the bed

یک تخت خواب ساده و شیک می‌تواند اندازه و وزن متفاوتی داشته باشد. درواقع نمی‌توان یک تخت با مشخصات یکسان را به همه افراد پیشنهاد داد. در نظر گرفتن ویژگی‌های فردی، همچون قد و وزن در زمان انتخاب تخت خواب بسیار مهم هستند. افراد با قد بلندتر باید به دنبال تخت‌هایی با طول بیشتر باشند. چراکه تخت‌های با طول کم برای این افراد باعث خم شدن زانوی آن‌ها در طول خواب می‌شود. خم شدن زانوها علاوه بر اینکه به‌مرور زمان سبب زانودرد می‌شود، در کیفیت خواب نیز اختلال ایجاد خواهد کرد.

 وزن نیز از مهم‌ترین خصیصه‌هایی است که در انتخاب سرویس خواب ساده و شیک تأثیرگذار خواهد بود. تخت خواب مینیمال با جنس چوبی و MDF برای افراد با وزن بیشتر بسیار مناسب است.

وزن استاندارد تخت ساده باید چقدر باشد؟

در کنار درنظر گرفتن وزن خود باید به وزن تخت خواب ساده و شیک نیز دقت کنید. وزن سبک سرویس خواب به شما این امکان را می‌دهد تا در هر زمان بدون کمک دیگران، بتوانید آن را جابه‌جا نمایید. علاوه بر این، اگر تخت شما دارای وزن زیادی باشد ممکن است به فرش یا کف اتاق آسیب وارد نماید. شما می‌توانید برای محافظت از کف‌پوش‌های پارکت یا سرامیک از محافظ پایه برای تخت ساده‌ استفاده کنید.

آیا تخت خواب مینیمال مدل‌های مختلفی دارد؟

امروزه مدل‌های مختلف تخت خواب مینیمال بسیار محبوب شده‌اند. طراحی ساده اما درعین‌حال جذاب این نوع سرویس‌های خواب سبب می‌شود تا سال‌ها همچنان شیک و مد روز باقی بمانند. تخت خواب ساده و شیک مینیمال می‌تواند به شکل‌های تختخواب مینیمال باکس دار، تخت ساده چوبی یا مبل تختخواب تاشو طراحی و ساخته شوند. تخت‌های مینیمال از اشغال کل فضا جلوگیری کرده و حس آرامش و آراستگی را به بیننده القاء می‌کنند.

خواندن این مقاله:
راهنمای جامع برای خرید سرویس خواب عروس ایده‌آل

بهترین مکان برای قرار دادن تختخواب کجاست؟

در نظر اول این نکته که تخت خواب ساده و شیک خود را در کدام قسمت اتاق‌خواب قرار دهید ممکن است چندان اهمیت خاصی نداشته باشد؛ اما بر طبق اصول فنگشویی هر وسیله باید در مکان خاصی قرار بگیرد تا انرژی، در محیط پیرامون آن به بهترین شکل در گردش باشد. به‌طور مثال، قرار دادن تخت خواب ساده و شیک روبه‌روی در اتاق، طبق اصول فنگشویی منع شده است.

پیشنهاد می‌شود مطابق با سلیقه و وسایلی که می‌خواهید در اتاق خواب قرار دهید بهترین قسمت را برای قرار دادن تخت خواب انتخاب نمایید و تجربه خواب راحت را برای خود به ارمغان آورید.  

 

همچنین بخوانید: معرفی بهترین مدل های تخت خواب دخترانه متناسب با همه سلیقه ها

 

رنگ‌بندی؛ ویژگی مهم در زیبایی سرویس خواب

Curve-Modern-Platform-Bed

رنگ‌بندی زیبا و مدرن سرویس خواب احساس خوبی را به اتاق شما می‌آورد. رنگ‌ها می‌توانند حس آرامش‌ یا هیجان‌ را به‌آسانی به افراد منتقل کنند. از طرفی رنگ اتاق و تخت خواب ساده و شیک شما به‌نوعی نشان‌دهنده احساسات و شخصیت شما خواهد بود. با انتخاب رنگ مناسب می‌توانید یک سرویس خواب ساده را به نقطه کانونی اتاق خود تبدیل کنید. اگر علاقه‌مند به ایجاد طراحی مینیمال برای اتاق خواب خود هستید، استفاده از رنگ‌های خنثی برای داشتن سرویس خواب ساده و شیک  گزینه خوبی برای ایجاد این ویژگی است.

شرکت آرنا یک تولید کننده معتبر در زمینه تولید و عرضه انواع محصولات سرویس خواب جذاب و باکیفیت است. تمامی محصولات این مجموعه دارای نشان استاندارد و گارانتی اصالت کالا هستند. مجموعه آرنا محصولات خود را با ضمانت نامه رسمی ۲۴ ماهه به مشتریان خود ارائه می دهد. شما می‌توانید انواع مدل سرویس خواب با تخت‌های یک‌نفر و دونفره را از این مجموعه تهیه کنید.

4 پاسخ

تعقیب

  1. […] مهمی که در خواب باکیفیت تأثیر می‌گذارند می‌توان به تختخواب اشاره کرد. یک تخت مناسب و استاندارد کیفیت خواب را بالا […]

  2. […] همچنین در اینباره بخوانید: ارمغان یک خواب راحت، با انتخ… […]

  3. […] یکی از راه‌های کاهش استرس، بالا بردن کیفیت خواب است. یک تخت خواب نوجوان راحت، به آن‌ها این امکان را می‌دهد تا فشار […]

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *