سرویس خواب مدل 194 شرکت آرنا

چیدمان اتاق خواب مهم‌ترین بخش دکوراسیون هر خانه مدرن است. امروزه این بخش به یکی از مهم‌ترین قسمت‌های خانه تبدیل شده است. اغلب افراد علاوه بر ساعت‌های خواب و استراحت، برخی فعالیت‌های دیگر خود را نیز به این قسمت از خانه انتقال داده‌ و ساعت‌های زیادی از وقت خود را در آن سپری می‌کنند. به همین دلیل در خانه‌های مدرن درصد بالایی از متراژ کلی به اتاق‌ها اختصاص داده می‌شود.

در این مقاله قصد داریم شما را با چیدمان و ویژگی‌های اتاق خواب مدرن و اکسسوری‌های آن آشنا کنیم. اگر به دکوراسیون خانه خود اهمیت داده و به دنبال راه‌های اصولی و کاربردی برای زیباتر‌ کردن محیط زندگی خود هستید نگاه گرمتان را تا آخر این نوشتار با ما همراه کنید. 

چیدمان اتاق خواب

۸ کلید طلایی در چیدمان اتاق خواب

همه ما در ساعت‌هایی از روز به مکانی دنج و آرام برای استراحت نیاز داریم. پس از یک روز کار و فعالیت روزانه برای گریز از هیاهوی شهر و تمدد اعصاب، پناه بردن به فضایی آرام‌بخش می‌تواند خستگی را از تن به‌در کند.

در ساختمان‌های قدیمی اهمیت زیادی به چیدمان اتاق خواب و دکوراسیون آن نمی‌دادند. اما با افزایش دانسته‌های بشر در مورد اهمیت خواب و تاثیری که بر متابولیسم بدن دارد، اهمیت این بخش از خانه در دید مهندسان و طراحان دکوراسیون، پررنگ‌تر شد.

به همین دلیل رفته رفته علاوه بر فضا، لوازم متنوع‌تری نیز برای رفاه و آسایش بیشتر به آن اختصاص دادند. انواع سرویس خواب‌ در سبک‌های مدرن و کلاسیک به بازار آمده و تزئین‌بخش خانه‌ها شدند. در حال حاضر اکثر جوان‌ها تمایل بیشتری به اجرای سبک‌های مدرن در فضای خواب دارند. از مزیت‌های این سبک، تنوع رنگ‌ و طرح‌ است. در این میان انتخاب لوازم و نوع چیدمان اتاق خواب اهمیت زیادی دارد. لوازمی از قبیل پرده، کاغذ دیواری، آباژور، مبل نیم‌ست و متعلقات آن می‌تواند اتاق ما را زیباتر کند.

 انتخاب و خرید تمام این لوازم باید با توجه به اصول دیزاین صورت گرفته و هارمونی داشته باشد. تناسب اجزای تشکیل‌دهنده اتاق خواب و هماهنگی رنگ‌ها فضایی آرام و دلنشین را فراهم کرده و خوابی عمیق و رؤیایی را رقم می‌زند.

  • سرویس خواب

به‌طور کلی مهم‌ترین لازمه داشتن اتاقی شیک و مدرن، سرویس‌ خواب باکیفیت و زیبا است. به این سرویس متناسب با فضای موجود می‌توان اکسسوری‌های مختلف را اضافه کرد.

سرویس خواب اولین چیزی است که در بدو ورود به هر اتاق‌ خواب به چشم می‌خورد. به همین دلیل در انتخاب آن باید دقت و سلیقه زیادی به خرج داد. امروزه سرویس‌های مدرن در رنگ‌ها و طرح‌های بسیار متنوع و شیک متناسب با تمام سلیقه‌ها در بازار موجود است.

اصولا سرویس خواب از تخت‌ خواب، پاتختی، میز آرایش، صندلی میز آرایش، پاف، کمد، آینه قدی و دراور تشکیل شده است. خرید این لوازم بسته به اندازه اتاق، نیاز افراد و سلیقه شخصی می‌تواند متغیر باشد. ممکن است سرویسی که شما انتخاب می‌کنید، یکی از این اجزاء را نداشته باشد که می‌توان سفارش داد و به سرویس اضافه کرد.

خواندن این مقاله:
دنیای خواب و آرزوها با طراحی دکوراسیون اتاق خواب کودک
سرویس خواب مدل 194 شرکت آرنا
  • تخت‌خواب:

برای چیدمان اتاق خواب محل قرار گرفتن تخت‌خواب در درجه اول اهمیت قرار دارد. ابتدا باید تخت خواب را در قسمتی از اتاق که دیواری صاف داشته (اصولا بزرگ‌ترین دیوار) و به در ورودی مشرف است قرار داد. وجود هر نوع پنجره یا شلف دیواری در قسمت بالای تخت خواب می‌تواند خطرآفرین باشد.

در انواع دو نفره اگر فضای اتاق به ما اجازه دهد، بهتر است تخت در وسط دیوار قرار گیرد و در دو سمت آن پاتختی‌ها گذاشته شوند. در این صورت جلوه و زیبایی تخت‌خواب و ملزومات اطراف آن نمای بهتری خواهد داشت.

  • میز آرایش:

میز آرایش دومین وسیله لازم در اتاق خواب است. بهتر است در زاویه‌ای نسبت به تخت و در ورودی اتاق قرار گیرد که انعکاس تصویر تخت از بیرون اتاق در آینه میز توالت دیده نشود. همچنین انعکاس نور پنجره اتاق در آینه بر روی محل خواب نباشد.

فاصله میز آرایش تا وسایل دیگر باید فضای کافی برای گذاشتن صندلی مخصوص یا پاف را داشته باشد. در صورت تمایل می‌توان از پاف صندوقی به جای صندلی میز آرایش استفاده کرده و از فضای داخلی آن نیز بهره برد.

  • کمد:

برخی افراد با وجود کمد دیواری در اتاق، تمایل به داشتن کمدی هماهنگ با چیدمان اتاق خواب دارند. محل قرار گرفتن کمد باید به گونه‌ای باشد که در‌های آن با لوازم دیگر برخوردی نداشته باشد. خوشبختانه انواع کمد‌های مدرن با درب‌های ریلی این مشکل را حل کرده است. اگر درب کمد آینه دارد، باید به انعکاس تصویر تخت خواب یا نور پنجره در آن توجه شود.

  • دراور:

یکی دیگر از اجزای پرطرفدار و کاربردی، دراور است که در اندازه‌های مختلف با تعداد کشو‌های متفاوت وجود دارد. وجود این مورد به نظم و آرامش بیشتر در این بخش از خانه کمک کند. این اکسسوری نیز باید با سبک چیدمان اتاق خواب هماهنگی داشته باشد.

از فضای موجود در روی دراور نیز برای چیدن لوازم تزئینی می‌توان استفاده کرد.

  • دیزاین تخت خواب و انتخاب روتختی مناسب

انتخاب روتختی زیبا و مناسب با فضای اتاق خواب، اهمیت زیادی در دکوراسیون اتاق دارد. اما در عین حال این انتخاب به سلیقه شخصی افراد برمی‌گردد. اگر چیدمان اتاق خواب شما به سبک مدرن است، آزادی عمل زیادی در انتخاب مورد مناسب دارید. روتختی‌های این سبک از تنوع زیادی برخوردار هستند، به‌طوری که اغلب افراد هنگام خرید دچار سردرگمی می‌شوند.

خواندن این مقاله:
دیزاین تخت خواب با ایده های جالب

بنابراین بهتر است قبل از خرید و اقدام به چیدمان اتاق خواب، مرحله به مرحله پیش بروید. اصولا موارد تک‌رنگ انتخاب شما را محدود می‌کنند. اما در عین حال فضایی آرام‌ و شیک به اتاق می‌بخشند. موارد رنگی طیف بیشتری از رنگ‌ها را شامل شده و ست کردن آن‌ها با اکسسوری‌های دیگر اتاق راحت‌تر است. برای ست کردن کافی است یکی از رنگ‌های به‌کار رفته در متن پارچه روتختی را در نظر گرفته و بقیه وسایل را با رنگ مورد نظر ست کنید. از مزایای این‌ کار تعویض راحت تم اتاق به رنگ‌های دیگر است.

هنگام انتخاب این مورد، باید به رنگ دیوار‌ها و پرده اتاق توجه کرد که در ادامه مطلب به این موارد خواهیم پرداخت.    

انتخاب پارچه روتختی از نظر مات و براق بودن نیز در فضای داخلی اتاق تاثیر دارد. اصولا پارچه‌های براق یا مخمل برای اتاق‌هایی با سبک کلاسیک و رسمی مناسب هستند. البته این انتخاب باید با توجه به نورپردازی محل باشد. در برخی از اتاق‌ها پنجره نورگیر وجود ندارد. به همین دلیل بهتر است از رنگ‌های روشن و براق برای انعکاس بیشتر نور و روشن شدن فضا استفاده کرد.

اگر از تخت‌ خواب مدرن در چیدمان اتاق خواب استفاده می‌کنید، پارچه‌هایی با طرح بافت می‌تواند دکوراسیون اتاق شما را خاص کند. همچنین رنگ‌های ملایم و کم‌رنگ برای فضای کوچک مناسب‌ بوده و رنگ‌های تند و گلدار و شلوغ را در اتاق‌هایی با فضای بزرگ می‌توان استفاده کرد.

برای دیزاین تخت خواب می‌توان از کوسن‌های اضافه نیز بهره برد.

  • پرده اتاق خواب

برای انتخاب و خرید پرده نیز مانند وسایل دیگر باید به سبک کلی چیدمان اتاق خواب توجه شود. مهم‌ترین نکته هماهنگی این جزء با سایر لوازم و اکسسوری‌های موجود در فضای اتاق خواب است. پرده‌های کلاسیک، مدرن و فانتزی از دسته‌بندی‌های کلی این مورد هستند. همچنین پرده‌هایی که برای فضاهای بزرگ انتخاب می‌شود، مناسب اتاق خواب‌های کوچک نیست. مواردی همچون نور اتاق، طرح کاغذ دیواری، حفظ فضای خصوصی، مدیریت انرژی و دمای اتاق نیز از مواردی است که بهتر است هنگام خرید پرده به آن توجه شود.

جنس پرده نیز فاکتور دیگری است که در انتخاب شما مؤثر است. پارچه‌های پرده‌ای می‌تواند از جنس حریر، مخمل، تور، گیپور و انواع دیگر باشد. اصولا پرده‌های فانتزی برای اتاق کودک و نوجوان استفاده می‌شود. البته برخی زوج‌های جوان و باذوق نیز این نوع پرده را با سرویس خواب مدرن ست کرده و فضایی خاص و دلچسب ایجاد می‌کنند.

انتخاب سبک مدرن در چیدمان اتاق خواب، آزادی عمل بیشتری در انتخاب جنس پارچه، مدل پرده ‌و طرح و رنگ آن به ما می‌دهد.

  • کاغذ دیواری:

دیوار‌های اتاق با ما حرف می‌زنند! رنگ دیوار‌ها یا طرح کاغذ دیواری که استفاده می‌کنیم تاثیر مستقیمی بر روحیه، خواب و در نتیجه سلامتی ما دارد. قرار است ساعت‌هایی در آرامش کامل و دور از استرس داشته باشیم. به همین دلیل بهتر است در انتخاب رنگ و طرح کاغذ دیواری دقت زیادی به خرج داده شود.

خواندن این مقاله:
سی و یکمین نمایشگاه بین المللی مبلمان تهران 1401

این انتخاب تاثیر زیادی در نورپردازی نیز داشته و باید با توجه به میزان نور و مساحت اتاق در نظر گرفته شده و با وسایل دیگر هارمونی داشته باشد. رنگ‌های سرد، خنثی و پاستلی مناسب‌ترین رنگ‌ها برای ایجاد فضایی آرام هستند.

انتخاب طرح مناسب نیز اهمیت زیادی در فضای داخلی و چیدمان اتاق خواب دارد. طرح‌ها می‌توانند اتاق را بزرگ‌تر یا کوچک‌تر جلوه دهند. طرح‌های نشأت گرفته از طبیعت، هندسی و کلاسیک، از مناسب‌ترین طرح‌ها برای این فضا هستند.

کاغذ دیواری اتاق خواب مدرن
کاغذ دیواری اتاق خواب

اکسسوری‌های دیگر اتاق خواب

استفاده از لوازم تزئینی مختلف در اتاق خواب می‌تواند به گرمی و شادی این محیط بیفزاید. اما این انتخاب باید به‌صورتی باشد که موجب سلب آرامش نشود. قرار دادن قاب‌عکس‌هایی با مضامین آرام‌بخش و آباژور‌هایی با نور ملایم، فضایی رمانتیک و رؤیایی را رقم می‌زند.

استفاده از گلدان‌های گل طبیعی و تلفیق آن با فضای مدرن، می‌تواند جلوه زیبایی از هم‌گام شدن مدرنیته با طبیعت باشد.

اهمیت رعایت نقطه کانونی در چیدمان اتاق خواب

در چیدمان اتاق خواب، رعایت نقطه کانونی یکی از اصول اساسی است. نقطه کانونی به مرکزی اشاره دارد که چشم بیننده به سمت آن جذب می‌شود و به این ترتیب، تعادل و هماهنگی در دکوراسیون اتاق خواب به وجود می‌آید. معمولاً تختخواب نقطه کانونی اتاق خواب محسوب می‌شود و بقیه عناصر دکوراسیون نیز در اطراف آن قرار می‌گیرند. در نتیجه، رعایت نقطه کانونی در چیدمان اتاق خواب می‌تواند به ایجاد یک فضای آرام و متعادل کمک کند.

کلام پایانی

همه ما حدود یک‌سوم از عمر خود را در خواب می‌گذرانیم. به همین دلیل فراهم آوردن شرایطی که در آن بتوان خوابی عمیق و آرام داشت، از الزامات یک زندگی نرمال است. خوابی آرام و دور از دغدغه‌هایی که در طول روز با آن درگیر هستیم، در سایه محیطی دنج و روح‌بخش امکان‌پذیر است.

وجود این شرایط، سلامتی را تضمین کرده و ما را برای فعالیت‌های بعدی آماده می‌کند. فراهم آوردن شرایط مناسب و چیدمان اتاق خواب بر اساس اصول دکوراسیون، گامی مؤثر در ایجاد فضایی امن و آرام است.

در اینستاگرام نیز همراه ما باشید: لینک پیج اینستاگرام شرکت آرنا لطفا کلیک کنید.

به این مطلب امتیاز دهید:
۵/۵
3 پاسخ

تعقیب

  1. […] همچنین در این باره بخوانید: صفر تا صد چیدمان اتاق خواب […]

  2. […] حتما بخوانید: صفر تا صد چیدمان اتاق خواب […]

  3. […] همچنین در این باره بخوانید: صفر تا صد چیدمان اتاق خواب […]

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *